Monday, August 6, 2007

one piece!



2 hari non-stop layan one piece...skang da episod 200++...anime ni mengisahkan pirates...lawak tahap gaban...dah la aku layan kat pc aku...letak kat ruang tamu...pakai headphone..sekejap2 aku gelak...org len tak tau pape...mesti mak aku dah ingt aku ni gile..huhu...dlm episod yg aku tgh tgk ni kisah kan persahabatan...7 org lanun mengejar impian masing ke grand line..sorg nak sacrifice kan impian dia hanya kerana nak tolong kawan2 dia yg 6 org lg teruskan perjalanan...sedih dowh!!


luffy
captain dln group ni...dia memakan sebiji buah yg menjadi kan dia sebagai getah..sgt kuat...sgt kuat makan...dan sgt suke main2...haha...dia sanggup korban kan nyawa dia utk group dia...dia sgt menghargai org yg menolong dia...dia baik tetapi dia lanun...lanun yg sgt baik....



zorro
dia ni nak menjadi sorg swordman yg ternama...dia mempunyai 3 pedang...sgt kuat juga...dia ssh utk percaya kat org lain...dan tak kisah psl org lain...kuat tido...



sanji
seorg tukang masak....berlawan menggunakan kaki nya...dia sgt suka kepada perempuan2...boleh hilang tumpuan bila tgk pompan...slalu tidak sependapat dgn zorro...



nami
dia ni sorg yg mengawal arah kemana kapal mereka nak pergi..sbb dia la tau membaca peta n kompas...dia juga membuat peta sendiri utk ke grand line..tp dia ni sbnrnya seorg pencuri masa dulu..skrg dia join lanun..sama je la...tanpa dia kapal tak kan berlayar...


robin
dia ni sorg yg boleh gune tangan2 nya...mcm mana nak ckp ek...tgn dia leh ada di mana2 pon...dia ni ada sejarah hitam..tp luffy selamat kan dia..so dia nak stay ngan dorg..dia suka kepada sejarah..dan suka membaca...n boleh baca bahasa2 purba..



chopper
dia ni reindeer yg boleh bercakap...dah merupakan doctor utk mereka...sgt comel dan sgt gembira bila org puji dia....dia blh bertukar menjadi 8 jenis bentuk...mudah utk menangis...sgt sensitive dan takut pd org....


usop
dia ni sorg yg penakut..lemah..dia suka tipu org..tp pandai cipta barang2 yg berguna la juga..dia syg kat kapal dorg ni 'going marry'..sbb awek dia dulu hadiahkan kapal tu kat dia...dia impikan menjadi sorg captain...


so kawan2....tgk la one piece...huhu...mesti korg akan ketagih cam aku...cepat la balik!!!nak sambung tgk lg ni.....!!!!

No comments: